http://s8.picofile.com/file/8354318650/1.jpg
  • عناوین مطالب
  • آشنایی با مدیر وبسایت
  • عضویت جدید
  • تماس با ما
  • گالری تصاویر

حفظ صدا بخصوص براي اجرا بصورت طولاني مدت

 

 براي تقويت و حفظ صدا بخصوص براي اجرا بصورت طولاني مدت چه توصيه هايي داريد؟

 مداحان در حين اجرا بايد فاصله ميكروفون را حفظ كنند.
برخي مداحان براي اينكه شور و هيجان را در زمان اجرا بالا ببرند از ميكروفون فاصله مي گيرند و به ميان جمعيت مي روند. شايد اين كار در ظاهر به نظر مخاطب خوش بيايد كه اين مداح چقدر خوب اجرا مي كند اما در واقع اين فرد ر ميان همهمه جمعيت بايد فشار مضاعفي را به تارهاي صوتي خود بياورد تا صدايش را به جمع برساند. اين كار شايد در كوتا مدت مشكلي را به وجود نياورد ولي در دراز مدت تارهاي صوتي را چار مشكل مي كند لذا در حين اجرا بايد فاصله ميكروفون بايد حفظ شود.
 
زماني هم كه مداحان شور مي زنند نبايد كار را طولاني كند و بايد بعد ازمدتي به حالت ريتميك خود برگردند.
به علاوه نكته ديگري كه مداحان بايد توجه داشته باشند اين است در اكثر تكايا غذايي كه تدارك ديده مي شود چرب است.همچنين اين غذا دير داده مي شود و مداحي كه از اين غذا مي خورد و بعد از مدت كوتاهي هم مي خوابد بايد بداند كه در زمان خواب اسيد معده براي هضم آن غذا ترشح مي شود و اين اسيد به قسمت ناي برمي گردد. و در نتيجه صبح كه از خواب بيدار مي شود متوجه مي شود كه صداي او صداي مطلوبي نيست و دچار گرفتگي شده است ، البته اين صدا در طول مدت روز دوباره به حالت اول خود باز مي گردد ولي اين عمل نيز در دراز مدت به تارهاي صوتي فشار مي آورد و صداي فرد را خشن مي كند.
 
پس بايد توجه داشت كه شب غذاي سبكي بخورند و هنگام خوابيدن سر را كمي بالا قرار دهند تا اسيد معده به ناي رفلكس نشود و در نتيجه به حنجره آسيب وارد نكند و در آينده به پليپ و ناراحتي هاي ديگر تبديل نگردد. دكتر اكبرپويافر كارشناس گفتار


:: موضوعات مرتبط: مداحی وتوصیه های پزشکی (سنتی) , حفظ صدا بخصوص براي اجرا بصورت طولاني مدت , ,
:: برچسب‌ها: مداحی , دستگاه موسیقی , ردیف خوانی , بهداشت حنجره , گلشن ولایت , رئیس الساداتی ,
|
امتیاز مطلب : 1
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
:: ادامه مطلب
نویسنده : رئیس الساداتی
تاریخ : سه شنبه 11 خرداد 1393

صفحه قبل 1 صفحه بعد


0" valign="top">

ابزار وبمستر